درحال بارگذاری...

کنترل خسارت آفت در مراحل ابتدایی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

کنترل خسارت آفت در مراحل ابتدایی


کنترل خسارت آفت در مراحل ابتدایی

عملیاتی که در جهت کنترل خسارت آفت در مرحله اول لازم است عبارتست از:


1 - دادن کود پوسیده حیوانی (به استثنای کود مرغی) به پای بوته­های مو در زمستان و پائیز، اثر این عمل علاوه بر پوک نمودن سطح بالایی خاک ونفوذ بهتر آب باران به اعماق موجب خفگی وسرما­زدگی پوره­های آفت ­در زمستان می­گردد. در این مرحله در صورت امکان می­توان باغات مورا نیزغرقاب نمود. رطوبت خاک در این مرحله تاثیر منفی روی پوره­های آفت دارد. 

 

2- درصورتی که بیل زدن وشخم سطحی خاک در زمستان و پاییز صورت گیرد به نظر می­رسد نیازی به بیل زدن در اوایل بهار نباشد ومی­توان بیل زدن بهاره را در صورت امکان به اوایل تابستان موکول نمود در این فصل پوره­های سن پنجم در20-10 سانتی­متری سطح خاک وآماده خروج از آن هستند با بیل زدن، دالان­های خروج پوره­های سن پنج زنجره که به منظور پوست اندازی آخر و ظهور حشرات بالغ تعبیه شده­اند خراب شده و ساخت دالان جدید نیز بسیار مشکل خواهد بود در تحقیق به عمل آمده با بیل زدن پوره­ها بیرون از خاک افتاده و به هیچ­ وجه قادر به برگشت مجدد به خاک نشده و از بین رفته­اند.

ریشه­های افشان علف­های­هرز عامل منفی در ورود و خروج حشرات آفت از خاک در فصل تابستان هستند و در صورتی که امکان بیل زدن در تیرماه وجود نداشته باشد حداقل باید با علف­های­هرز به شیوه چیدن برگ­ها مقابله شود و از کندن ریشه آن­ها خوداری شود.

 

3-خشک نگه داشتن خاک در اواسط تیر ماه تا اواسط مرداد ماه البته این بدان معنی نیست که موها آبیاری نشوند، بلکه مقدار و شیوه آبیاری باید تغییر کند بدین نحو که از هرز روی آب جلو گیری و آب تنها ردیف پای موها را خیس نماید و از آبیاری غرقابی خوداری شود.

در صورتی که موها به صورت پا چراغی و یا روی سیم تربیت شوند نور آفتاب مستقیماً به سطح خاک بین ردیف­ها و پای بوته مو رسیده و سطح خاک را فوراً خشک می­نماید. طی بررسی­های به عمل آمده معمولاً اوج خروج حشرات از خاک مصادف با آبیاری موستان­هاست و بدیهی است آب در این مرحله نقش مهمی در ساخت تونل­های خروج حشرات از خاک دارد. 

4- مبارزه شیمیایی : تمهیداتی که برای مبارزه با کرم سفید ریشه از طریق ضد عفونی کردن خاک صورت می گیرد، در این مورد قابل توصیه است. هدف از این سم پاشی ها این است که پوره های آفت هنگام داخل شدن به زمین و شفیره ها هنگام خروج مسموم شوند و از بین بروند.

 

5- چیدن شاخه­‌های حاوی تخم حشره

از اواخر خرداد تا اواخر شهریور چیدن مرتب شاخه­های حاوی تخم حشره واز بین بردن آنها تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت آفت و آلودگی ریشه­های مو توسط پوره­های آفت دارد. در صورتی که این کار به صورت همگانی و با دقت انجام شود به تنهایی قادر است جمعیت آفت را بطور چمشگیری کاهش داده و زیر سطح زیان اقتصادی نگه دارد. پرورش مو روی سیم و یا به شکل پا چراغی، پیدا کردن شاخه­های حاوی تخم حشره را بسیار آسان می­کند. علاوه بر آن روش تربیت بوته­های مو موجب بالا رفتن کارآیی دشمنان طبیعی از جمله گنجشک­ها در شکار حشرات بالغ نیز می­شود.

 

پهپادهای سیرنگ بهترین راه محلول پاشی باغات و مزارع.

جهت ارتباط با کارشناس مربوطه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09925482825


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی مدرن کاهش مصرف سم کشاورزی هوشمند پهپاد پهپادسیرنگ پهباد پرواز یاران سیرنگ سمپاشی هوایی سمپاشی با پهپاد drone

این مطالب را هم بخوانید!

محلول پاش و سمپاشی با پهپاد

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

بذر سماق

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

تجهیزات حسگر های پهپاد کشاورزی

آیا میدانید تجهیزات حسگر های پهپاد های کشاورزی و کاربرد های آنها در چیست؟ نتیجه‌گیری: استفاده از تجهیزات حسگر در پهپادهای کشاورزی به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و حفاظت از محیط زیست را دنبال کنند. این تجهیزات با تامین دقیق و به موقع اطلاعات از مزرعه‌ها، به تصمیم‌گ...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116